توجه

درمانی به همراه مشاوره

روانشناسی و روان درمانی

می تواند برای درمان مشکلات

شما بهترین و موثرترین راه باشد.

_______________

مشاوره خانواده و

مشاوره قبل و بعد از ازدواج و انجام کلیه آزمونهای شخصیت و هوش

اختلالات قابل درمان:

جهت مشاهده نظرات مراجعین قبلی اینجا کلیک شود.

دردهای روانی- جسمانی و هیپنوتیزم درمانی

تعریف دردهای روانی- جسمانی (psychosomatic pains) :

اصطلاح رایج دردهای روانی-جسمانی، در واقع دردهای روان تنی یا سایکوسوماتیک می باشد. درد های روان تنی دردهایی هستند که منشا روانی دارند بعبارتی دردهایی که بوسیله تنشها و فشارهای روانی فرو داده شده یا سرکوب شده ایجاد می شوند که بصورت جسمانی خود را نشان می دهند. بعبارتی دردهای روان تنی دردهایی هستند که بوسیله دارو درمانی بهبود پیدا نکرده اند. بعبارتی این دردها هیچ گونه منشا جسمانی ندارند. بنابراین بسیاری از دردها یا مشکلات جسمانی که بوسیله روشهای پزشکی التیام نیافته اند را می توان دردهای روان تنی نامید. از جمله دردها و یا مشکلات جسمانی که می توان آنها را با منشا روانی نامید عبارتند از: سردردهای تنشی، میگرن،  گردن درد، حتی بسیاری از اوقات فشار خون یا دیابت نیز ممکن است بوسیله فشار روانی بروز کند.  به عبارتی انواع دردها که بوسیله دارودرمانی بهبود نمی یابند. بسیاری از اختلالات جنسی نیز از جمله اختلالات روان تنی می باشند، حتی بسیاری از اوقات ریزش مو نیز منشا روانی دارد، همچنین گاهی اوقات فلج اندام که اصطلاحا" در روانشناسی آن را هیستریک می نامند منشا روانی است. و غیره.

علل دردهای روانی-جسمانی یا روان-تنی:

همانطور که گفته شد منشا دردهای روان-تنی ناشی از فشار های روانی است. مثلا" بسیاری از افراد پس از مشاجره خانوادگی و یا مغبون شدن در یک معامله و یا شنیدن یک خبر بد ممکن است دچار دردهای جسمانی مثلا" سر درد شوند.  احساس گناه، احساس خشم، بسیاری از اوقات از جمله دلایل اختلالات جنسی می شود.

پیآمدهای دردهای روانی-جسمانی یا روان تنی:

اختلال در زندگی روزمره و یا به عبارتی مشکلات شغلی، ایجاد اختلال در سلامت کلی فرد، ایجاد مشکلات در روابط خانوادگی و غیره از جمله پیآمدهای دردهای روان تنی یا دردهای عصبی می باشند.

درمان دردهای روانی-جسمانی یا روان تنی:

مشاوره روانشناسی به منظور کاهش تنشهای بین فردی و خانوادگی و همچنین روان درمانی بمنظور ایجاد الگوی فکری معقول و عقلانی می تواند به طور غیر مستقیم باعث کاهش دردهای جسمانی-روانی گردد. طبیعی است هیپنوتیزم درمانی به همراه روشهای درمانی رایج می تواند بهترین روش درمانی برای چنین اختلالاتی باشد.

مطالب قدیم

دردهای جسمانی

بسیاری از اوقات فشارهای روانی و یا به عبارتی خشم های سرکوب شده فرد باعث بروز علائم جسمانی مانند سردرد - گردن درد - کتف درد - فشار خون - درد قفسه سینه و غیره ... می شود و یا بطور کلی هرگونه مشکل جسمانی که فرد بطور ژنتیک آمادگی آن را دارد فشار های روانی آنها را سریعتر آشکار می سازند . بطور کلی دردهای جسمانی که هیچ گونه منشاء جسمانی برای آنها توسط پزشکان پیدا نشده است را دردهای روان تنی ( Psychosomatic ) می نامند .

پیوستها:

____________________________________________________________________________________________

درمان اعتیاد|استرس و اضطراب|درمان افسردگی|کنترل اشتها|هیپنوتیزم درمانگر|متخصص روانشناسی|افسردگی|درمان خجالت|خجالت|اعتیاد|ترس|پیشرفت تحصیلی|درمان دردهای جسمانی

توجه: حقوق مادی و معنوی این وب سایت به دکتر داوود نجفی توانا تعلق دارد ، و استفاده از مطالب آن در امور پژوهشی و مقالات علمی و نیز درج در جراید و رسانه ها با ذکر منبع بلا مانع می باشد. ولی استفاده از مطالب این سایت در وبلاگها و سایت هایی که جنبه تبلیغاتی دارد حتی با ذکر منبع، ممنوع می باشد.

هیپنوتیزم چیست؟

هیپنوتیزم به همراه روان درمانی سریع ترین و قویترین روش درمان مشکلات حل نشده شماست.

هیپنوتیزم به شما قدرت توانستن می دهد.

هیپنوتیزم به همراه روان درمانی در درمان اختلالات روانی و جنسی همانند جراحی است.

____________

و همچنین درمان دارویی اختلالات روانی،جنسی و غیره توسط  متخصص اعصاب وروان

(روانپزشک)

آدرس مطب:

تهران - خیابان شریعتی -بین میرداماد و ظفر  - جنب پمپ بنزین ظفر - کوچه شواری  -ساختمان پزشکان سینا - طبقه 5

تلفن:

ایمیل: